(CONCLUSA) ROUTE DEVELOPMENT AND SHIPPING MANAGER - Location: EAST COAST USA

LOCATION OF ROLE: EAST COAST USA


Company description:

Our Client has been operating since 2007 in the overseas shipping market and is looking for the right person to assist in the expansion of the business into the US market. We are looking for a Route Development and Shipping Manager to manage the business activities in the USA. The company's first goal is creating tailored shipping options to fit any client requests and is already registered with the Federal Maritime Commission.


Role Description:

The Route Development and Shipping Manger will be responsible for opening the USA market and created trusted relationships with potential clients and maintaining existing relationships with current clients. They will be responsible for the set-up of the Customer Service and Administration departments and will be required to manage all sales activities. The RDS Manager will have company goals to achieve on a monthly and yearly basis and is required to work and manage the branches with their Chief Branch.

Other responsibilities include networking through social media, attending trade shows and events that could be useful for company growth.

Our Client cares a great deal about its human resources and so it is important that the RDS Manager recruits, trains and keeps new and existing employees motivated in order to ensure top notch customer service with AIR/SEA companies.

The RDS Manager reports directly to the Managing Director of the company who is based in Italy. A basic level of Italian will be considered very highly.


The Ideal Candidate:

The ideal candidate will have at least 6 years of experience in the logistics industry in a similar role and a demonstrated ability to meet sales targets. It is fundamental that the new hire has excellent problem solving and organizational skills as well as a passion for sales. Exceptional verbal and written communication skills are a must as well as a willingness to travel.

Contract:

The type of contract and salary will be negotiated based on the candidate’s experience and talent.


Interested candidates are requested to email their CV to selezione@wayoutconsulting.it ATTENTION: IN THE SUBJECT LINE INDICATE THE POSITION YOU WISH TO APPLY FOR.


ITALIANO:

Descrizione dell’azienda:

Il nostro cliente opera dal 2007 nel mercato internazionale di shipping e logistics, è in forte crescita e vuole espandere il suo business al mercato statunitense dando forma ad un nuovo progetto che abbraccerà tutto il territorio degli Stati Uniti. Stiamo cercando un Route Development and Shipping Manager che gestisca il business negli Stati Uniti. L’obiettivo principale del nostro Cliente è creare soluzioni per le spedizioni internazionali ed è già registrato col Federal Maritime Commission.


Descrizione della posizione:

Il Route Development and Shipping Manager sarà responsabile dell’apertura del business sul mercato americano e creerà rapporti di fiducia con i clienti potenziali, mantenendo rapporti già stabiliti con i clienti attuali. Sarà responsabile per lo sviluppo dei dipartimenti di amministrazione e customer service e gestirà tutte le attività di vendita. Il RDS Manager avrà degli obbiettivi da raggiungere mensilmente e annualmente e lavorerà e gestirà le filiali insieme al Chief Branch.


Altre responsabilità includono networking tramite social media, partecipazione ai trade show ed eventi che possono essere utili per la crescita del business.


Il nostro Cliente è molto attento alle risorse umane ed è importante che il RDS Manager recluti, formi e tenga sempre i nuovi dipendenti motivati, per assicurare un livello di customer service ottimo con le aziende AIR/SEA.


Il RDS Manager riporterà direttamente all’Amministratore Delegato che ha base in Italia. La conoscenza dell’italiano sarà considerata importante in fase di scelta.


Profilo del candidato:

Il candidato ideale avrà almeno 6 anni di esperienza nel settore in un ruolo simile e conoscerà bene il mercato italiano. È fondamentale che la persona giusta abbia una spiccata capacità di problem solving, skill organizzative e una forte passione per la vendita. È necessaria un’eccellente comunicazione e una grande disponibilità a viaggiare per avere successo in questo ruolo


Tipo di contratto:

Il tipo di contratto e di retribuzione sarà commisurato all’esperienza e al talento del candidato.


Se sei interessato mandaci il tuo CV a selezione@wayoutconsulting.it

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